پینه دستان

پینه دستان


در حالی رئیس جمهور وعده تک رقمی شدن نرخ بیکاری تا پایان دولت یازدهم‌ را داد که ربیعی و معاونش تک رقمی شدن بیکاری را مستلزم ایجاد سالانه ۸۰۰ هزار شغل می‌دانند. در راستای اجرای طرح "حرکت" مقرر شد، تا پایان سال ۹۵ حدود ۳۴۰ هزار فرصت شغلی ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در روزهای اول اردیبهشت ماه بود که جلسه شورای عالی اشتغال با حضور رئیس‌جمهور تشکیل شد و به‌منظور تک ‌رقمی‌ شدن نرخ بیکاری تا پایان سال 96 طرح اشتغالزایی با عنوان «حرکت» به تصویب رسید، این در حالی است که نرخ بیکاری به بیش از 11 درصد رسیده است و به اعتقاد کارشناسان 7میلیون بیکار درکشور وجود دارد.

علی ربیعی، وزیرتعاون،کار و رفاه اجتماعی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم درباره جزئیات جلسه شورای عالی اشتغال گفته بود: طرح توسعه اشتغال فراگیر با عنوان «حرکت» به منظور تقسیم کار بین دستگاه ها و برای تک رقمی شدن نرخ بیکاری طبق دستور رئیس جمهور تا پایان سال 96 برای اجرا در کل کشور با تمرکز بر بنگاه‌های خرد و کوچک  در استان‌ها و شهرستان‌هایی که  مزیت‌هایی در سه لایه کلان، میانی و خرد دارند در جلسه شورای عالی اشتغال به تصویب رسید.

وی ادامه داد: تمرکز بر بنگاه‌ها را در دستور کار داریم. پارسال برش استانی 7 استان را از جمله کردستان ، سمنان و کرمانشاه اجرا کردیم و مزیت های شغلی هر استان استخراج شد. با همکاری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری حدود 120 هزار شغل را برای سال 95 در حوزه گردشگری پیش بینی کردیم.

ربیعی تصریح کرده بود: سال گذشته صندوق کارآفرینی بیش از 1100 میلیارد تومان تسهیلات با نرخ سود 4 درصد پرداخت کرد که بخشی از آن در حوزه گردشگری و صنایع دستی بود.در بخش آی سی تی نیز با وزارت ارتباطات هماهنگی انجام شد و بیش از 200 هزار شغل را در این حوزه پیش بینی کردیم. با محیط زیست و وزارت نفت در حوزه های بهینه سازی انرژی کنسرسیوم کار تشکیل شده است و آموزش موبایل و سیار را در سازمان آموزش فنی و حرفه ای از سال گذشته آغاز کردیم. امسال با تصویب شورای عالی اشتغال در سال جاری به سایر مناطق گسترش خواهد یافت.

اما حدود یک ماه پس از تصویب این دستور، نشست کمیسیون‌های تخصصی شورای عالی اشتغال در هفته گذشته در حالی تشکیل شد که بخشی از برنامه ریزی‌ها برای طرح "حرکت" تصویب شد. بر این اساس گویا ایجاد 340 هزار فرصت شغلی تا پایان سال 95 نهایی شده است که 140 هزار شغل در حوزه صنایع دستی و گردشگری و 200 هزار شغل در حوزه آی.تی و فناوری اطلاعات و ارتباطات در نظر گرفته شده است.

علاوه بر این صندوق کارآفرینی امید تا پایان سال 95 به 50 هزار طرح کارآفرین تسهیلات ارزان قیمت با سود ٤ درصدی اعطا می‌کند که حداکثر مبلغ این تسهیلات 100 میلیون تومان است و دوره بازپرداخت آن 5 ساله در نظر گرفته شده است.

 انتهای پیام/


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: احسان سهرابی ׀ تاریخ: سه شنبه 20 / 4 / 1395برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

CopyRight| 2009 , www.pinehdast.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com